نوشته شده توسط : وحید رحمتی

اکثر معامله گران می توانند از کمی بهبود استفاده کنند. اگر می خواهید از نظر حرفه ای در اوج بازی خود باشید، مهم است که به طور مستمر روی بهبود عملکرد خود کار کنید.

به عنوان یک تاجر و یک کارآفرین، اگر موفقیت واقعی و پایدار می‌خواهید، خودسازی هرگز به پایان نمی‌رسد. شما می خواهید به طور مداوم روش های معاملاتی خود را اصلاح کنید، در جریان رویدادهای جاری باشید و به پیشرفت خود ادامه دهید، رقابتی و مرتبط باقی بمانید و مهمتر از همه، بهترین کاری را که می توانید انجام دهید.

در زیر، 8 روشی را توضیح می دهم که می توانید برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر تلاش کنید. شروع به نشان دادن این رفتارها کنید و تجارت شما می تواند بهبود یابد، و به من اعتماد کنید، من دانش آموزان بیشتری در چالش تجارت میلیونر می خواهم، بنابراین هر کاری از دستم برمی آید انجام می دهم تا طرز فکر درستی را به شما نشان دهم، مانند این و عادات میلیونرها، مانند اینها!

بیشتر بدانید:



1. تمایل به معامله گر بهتر بودن. این ممکن است به طرز دردناکی بدیهی به نظر برسد، اما گاهی اوقات رایج ترین حکمت های عقلی بیشترین تکرار را دارند. برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر، باید بخواهید تاجر بهتری شوید و مایل باشید کار لازم را انجام دهید. آیا هنوز این راهنمای معاملات سهام رایگان را مطالعه کرده اید؟ آیا تا به حال همه این ویدیوهای معامله گر بزرگ رایگان را دیده اید؟ اگر نه، چرا که نه، دانش فقط می تواند به شما کمک کند تا بهتر شوید؟!

این به این معنی است که بشناسید که جای پیشرفت دارید و بپذیرید که همه چیز را نمی دانید. همچنین به این معنی است که شما باید نقاط قوت و ضعف خود را فهرست کنید تا بتوانید صادقانه ارزیابی کنید که کجا برای پیشرفت دارید. در حالی که بهتر شدن در کارهایی که قبلاً در آن مهارت دارید عالی است، بهبود در ضعیف‌ترین بخش‌هایتان مزایای بیشتری دارد. کل پایه شما را به عنوان یک معامله گر افزایش می دهد.

2. اصول معاملاتی را بررسی کنید. گاهی اوقات، قبل از حرکت به جلو، باید به عقب برگردید. بنابراین، این را از خود بپرسید: آیا واقعاً می دانید چگونه سهام را معامله کنید؟ آیا واقعاً درک خوبی از قوانین اساسی، شرایط و روش های تجارت دارید؟

باور کنید یا نه، بسیاری از معامله گران در آنجا وجود دارند که هرگز برای تسلط واقعی بر این ابزارهای مهم تجارت وقت نگرفتند. آنها ممکن است در حال ایجاد یک شغل خوب باشند، اما اگر اصول اولیه را رعایت کنند، می تواند بسیار بهتر باشد. حتی اگر زمانی که زمانی که به عنوان یک معامله گر شروع به کار می کردید، برای یادگیری همه چیزهایی که می توانستید وقت صرف کنید، بازبینی اصول اولیه می تواند مزایایی داشته باشد. به آن به عنوان یک تنظیم برای پایه خود فکر کنید.

خواه مرور مجدد یادداشت های خود از روزهای اولیه خود به عنوان یک معامله گر یا ثبت نام در چالش میلیونر من زمان بر باشد، سرمایه گذاری در آموزش می تواند شما را به یک معامله گر بهتر تبدیل کند.

3. یک مربی بگیرید و مرتباً با آنها ملاقات کنید. من اغلب در مورد اهمیت داشتن یک مربی برای حرفه شما صحبت می کنم. اما، بسیاری از مردم فکر می کنند که وقتی یک مربی به دست آوردند، می توانند آن را از لیست کارهای خود حذف کنند.

پیدا کردن یک مربی اولین قدم عالی است. اما، برای اینکه واقعاً از دانش آنها بهره مند شوید، باید مرتباً با مربی خود ملاقات کنید. مغز آنها را انتخاب کنید و از آنها یاد بگیرید. از ابزارها و منابع زیادی که مربی شما ارائه می دهد استفاده کنید.

4. متنوع کنید. تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. به‌عنوان یک معامله‌گر، تنوع‌بخشی مهم است، زیرا پول شما را پخش می‌کند و تضمین می‌کند که اگر معامله تجاری خراب شود، همه آن را از دست نخواهید داد. بیشتر میلیونرها فقط یک جریان درآمد ندارند – بیشتر آنها به سه یا چند منبع مختلف متکی هستند... برای مثال این استراتژی آنلاین را ببینید.

با وجود اینکه من خودم را به عنوان یک تاجر معرفی می کنم، واقعیت این است که کار تدریس و مشاوره به من این امکان را داده است که به شیوه ای بسیار طبیعی به شغلم تنوع بدهم.
برای آشنایی با درس هایی برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.dailyfx.com/education/becoming-a-better-trader

در نظر بگیرید که چگونه می توانید تنوع ایجاد کنید تا یک شبکه ایمنی برای خود ایجاد کنید. این امنیت را به شما ارائه می دهد که می تواند شما را به یک معامله گر بهتر تبدیل کند.

5. به اشتباهات به عنوان فرصتی برای بهبود نگاه کنید. وقتی به عنوان یک معامله گر مرتکب اشتباه می شوید (و احتمالاً در آینده هم چنین خواهید کرد و قطعاً چنین خواهید کرد)، آیا کار خود را تعطیل می کنید و عقب نشینی می کنید؟ یا، آیا می توانید از اطلاعات خطای خود برای حرکت به سمت جلو به روشی قوی تر و مطمئن تر استفاده کنید؟

دیدن اشتباهات به عنوان فرصت های یادگیری بسیار دشوار است. اما، اگر بتوانید روی این یک مهارت کار کنید، واقعاً می تواند شما را به یک معامله گر قوی تر تبدیل کند.

**

6. از اخبار به روز باشید. فقط سبد درآمد خود را متنوع نکنید: ذهن خود را نیز متنوع کنید. به روز ماندن در اخبار یک راه قدرتمند برای به روز ماندن و تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر است.

وقتی از اتفاقاتی که در دنیا می گذرد آگاه باشید، بهتر است روی نبض چیزهایی که می توانند بر بازار سهام تأثیر بگذارند، دست پیدا کنید. گاهی اوقات، این می تواند به شما ایده ای برای سرمایه گذاری بدهد – یا به شما اطلاع دهد که چه زمانی باید از آن خارج شوید. علاوه بر این، به‌روز ماندن در اخبار، شما را به فردی جالب‌تر و خوش بیان تبدیل می‌کند و ذهن شما را زیرک نگه می‌دارد. این یک وضعیت برد-برد است.

**

7. از معامله گرانی که بهتر از شما هستند الگوبرداری کنید. اگر می‌خواهید در کاری بهترین باشید، به کسی که از شما بهتر است نگاه کنید و بفهمید که چگونه کاری را که او انجام می‌دهد سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهید.

اساساً، این بدان معنی است که شما می خواهید واقعاً به آنچه معامله گران دیگر به درستی انجام می دهند نگاه کنید. واقعاً آنچه را که انجام می دهند ارزیابی کنید و پیشرفت آنها را دنبال کنید. ممکن است از طریق روش های آنها چیزی یاد بگیرید که می تواند به شما کمک کند تاجر بهتری داشته باشید.

8. از درگیری دوری نکنید. به عنوان یک معامله گر، با درگیری مواجه خواهید شد. معاملات بد پیش می‌رود، اشتباهاتی رخ می‌دهد، به موقع به مردم باز نمی‌گردید، این فهرست ادامه دارد. هرچه مدت طولانی‌تری معامله‌گر باشید و با افراد بیشتری کار کنید، پتانسیل بیشتری برای درگیری وجود دارد.

در اینجا فرصتی برای نشان دادن شخصیت واقعی شما وجود دارد. هنگامی که درگیری خود را نشان می دهد، آیا یک عقب نشینی عجولانه انجام خواهید داد؟ یا آیا با این درگیری مواجه خواهید شد، به سرعت با آن مقابله کرده و به تجارت خود ادامه خواهید داد؟

در حالی که غریزه ما این است که از درگیری اجتناب کنیم، اما با اجتناب بدتر می شود.

برای بهبود شغل خود به عنوان یک معامله گر، عادت کنید که به سرعت و با اطمینان با درگیری ها برخورد کنید.
برای شرکت در دوره رایگان فارکس کلیک کنید!



:: برچسب‌ها: ترید ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

نکات تجارت در یک سال دیوانه!

سال دیوانه‌واری در همه زمینه‌ها بود، اما در مورد اقتصاد سالی پرآشوب بود. بنابراین می‌توانید درک کنید که بیرون آمدن و ارائه نکات معاملاتی بهتر برای آینده، چقدر بد به نظر می‌رسد.

خیلی چیزها تغییر کرده و آینده مبهم و مبهم باقی مانده است.

برخی از تحلیلگران امیدوار به بهبود اقتصادی و پایان دادن به همه گیری هستند، در حالی که برخی دیگر نسبت به رکود دوگانه هشدار می دهند.

صرف نظر از این، روشی که بازار FX کار می کند به این معنی است که صرف نظر از اتفاقاتی که برای اقتصاد می افتد، پولی برای کسب درآمد وجود دارد.

تنها کاری که ما به عنوان معامله‌گران باید انجام دهیم این است که از مجموعه‌ای از اصول معاملاتی سختگیرانه پیروی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که سرمایه ما محافظت می‌شود و خطرات ما کاهش می‌یابد.

بنابراین، با نزدیک شدن به شروعی تازه، بیایید به 5 نکته تجاری که می‌توانید برای تبدیل شدن به معامله‌گر بهتر در سال 2021 اعمال کنید، مرور کنیم.

بیشتر بدانید:


1. اصول را دنبال کنید

بنابراین نکته شماره 1 تجارت ممکن است یک نکته واضح به نظر برسد، اما علاقه مندان به تحلیل تکنیکال تمایل دارند اهمیت دنبال کردن اخبار را نادیده بگیرند.

و با سالی که به تازگی سپری کرده‌ایم، فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا حرفه‌ای، تقریبا غیرممکن است که از تمام اتفاقات اساسی به‌روز باشید.

اما در حالی که همه ما امیدواریم سال 2021 بهتری داشته باشیم، متاسفانه در ابتدا هیچ تضمینی در مورد چگونگی وضعیت همه گیر وجود ندارد. با این حال، با توجه به اینکه کشورهایی مانند بریتانیا و ایالات متحده در حال حاضر واکسیناسیون را آغاز کرده اند، مه اکنون شروع به از بین رفتن کرده است. این به ما امکان می دهد وضعیت را با وضوح ارزیابی کنیم و نکات تجاری مفیدی را برای سال پیش رو ارائه کنیم.

همچنین نمی دانیم با برگزیت، دولت بایدن، سنا (یعنی تا 5 ژانویه)، لایحه محرک اقتصادی و وضعیت اقتصادی پس از کووید چه اتفاقی خواهد افتاد.

بنابراین، در سال جدید، زمانی که نوبت به حرکت در بازار می‌رسد، اصول بنیادین بار دیگر در مرکز توجه قرار خواهند گرفت.

بانک‌های مرکزی احتمالاً برای مدتی نرخ‌های بهره را پایین نگه می‌دارند، بنابراین تحلیلگران مانند شاهین‌ها به دنبال سرنخ‌هایی در مورد چگونگی بهبود اقتصاد جهانی خواهند بود. به خصوص در طول زمستان که جهان با موج دوم سروکار دارد.

بنابراین، برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر در سال 2021 - مطمئن شوید که به خوبی از پیش نمایش داده ها و آخرین سرفصل ها مطلع هستید.

با این حال نگران نباشید، انجام این کار در سال 2021 باید آسان تر باشد، زیرا توئیت های نامنظم ترامپ هر دو دقیقه یک بار بر بازار سهام تأثیر نمی گذارد.

نکات تجارت اصول را دنبال کنید
2. دارایی های خود را مدیریت کنید

در حالی که تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی شما عالی است، ما به تازگی متوجه شده ایم که در سال 2020 اوضاع چقدر پیچیده بوده است و چگونه در سال 2021 ساده تر نمی شود.

البته این بدان معنا نیست که باید خود را به پناهگاه های امن یا دارایی های کم نوسان محدود کنید.

اما این عاقلانه تر است که توجه خود را بر روی تعدادی ابزار که به خوبی با آنها آشنا هستید متمرکز کنید تا اینکه برای همگام شدن با اصول فنی و اصولی بازارهای مختلف تلاش کنید.

این یک نکته معاملاتی است که همه از ابتدای سفرهای تجاری خود دریافت می کنند. زیرا، حتی بدون این همه جنون، بسیار دشوار است که استراتژی های معاملاتی خود را بهینه نگه دارید و آماده مقابله با هر چیزی که بازارها به سمت آنها می اندازند، زمانی که دارایی های زیادی برای نگرانی دارید، بسیار دشوار است.

در سال 2021، تا جایی که می توانید از بشقاب خود بردارید و مطمئن شوید که تمام انرژی شما معطوف به بازارهایی است که با آنها خیلی راحت هستید.

به این ترتیب، می توانید زمان بیشتری را صرف تحقیق و ارتقای بازی مدیریت ریسک خود کنید، در نهایت ضررهای خود را کاهش دهید و میزان موفقیت خود را به عنوان یک معامله گر بهبود بخشید.
3. آینده استراتژی خود را اثبات کنید

همه ما می دانیم که داشتن یک برنامه معاملاتی و پایبندی به آن چقدر مهم است. اما چیزی که در کاهش ضرر و زیان موثرتر است، محافظت از استراتژی شما در آینده است. این نکته تجاری شماره 3 است.

به عنوان معامله‌گران، اغلب می‌توانیم در زمان حال گم شویم. ما تمایل داریم در این موقعیت قرار بگیریم که به جای دنبال کردن روندهای بلندمدت یا نگاه کردن به تصویر بزرگتر، صرفاً به حرکات فوری بازار و معاملات رویدادهای فردی واکنش نشان می دهیم.

تنها قدرتمندترین ابزار در زرادخانه یک معامله گر، توانایی ایجاد یک استراتژی تجاری انعطاف پذیر و همه کاره است که تعدادی از سناریوهای مختلف اقتصادی را در آینده نزدیک تا دور در نظر می گیرد.

بنابراین، در سال 2021، به دنبال گزارش چشم انداز سه ماهه از معتبرترین منابع انتخابی خود باشید. پیش‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌های سازمان‌هایی مانند صندوق بین‌المللی پول و OECD را بخوانید، تحلیل‌گران کلان اقتصادی را دنبال کنید و تاریخ اقتصادی را مطالعه کنید.

به این ترتیب، می توانید از همتایان خود یاد بگیرید، حرکات مختلف بازار را پیش بینی کنید و استراتژی معاملاتی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

ما فقط انسان هستیم، بنابراین هرگز 10 قدم از بازار جلوتر نخواهیم بود.

اما با انجام تحقیقات طولانی‌مدت و آماده‌سازی برنامه معاملاتی خود برای مقابله با جزر و مد، مطمئن خواهید شد که هرگز 10 قدم عقب نیستید.

4. احساسات خود را کنترل کنید

وضعیت کووید بدترین وضعیتی است که تا به حال بوده است. و اگرچه کشورها برای فصل تعطیلات از قرنطینه خارج می شوند، ما واقعاً نمی دانیم در زمستان امسال چه اتفاقی قرار است بیفتد.

— به روز رسانی زمستانی 2020/21 - ما دوباره در قفل شده ایم!

قفل‌های بیشتر و موقعیت‌های کاری از راه دور در حال انجام است، که به این معنی است که زمان زیادی صرفاً با رایانه شما صرف شده است.

بنابراین، در سال 2021، ضروری است که روانشناسی تجارت خود را در اولویت قرار دهید. این چهارمین و یکی از مهمترین نکات معاملاتی است.

قفل کردن کارهای خنده‌داری برای سلامت روان ما انجام می‌دهد. بنابراین، برای محافظت از سهام خود در برابر تصمیمات عجولانه، سرمایه گذاری عاطفی و معامله بیش از حد، به یاد داشته باشید که به طور فعال زمانی را به کار بر روی ذهنیت معاملاتی خود اختصاص دهید.

مطمئن شوید که در مورد سرمایه گذاری های خود عادات سالم را تمرین می کنید، و هرگز فراموش نکنید که یک قدم به عقب بردارید و زمانی که احساس می کنید در حال غرق شدن هستید استراحت کنید.

از این گذشته، راز یک معامله گر بهتر این است که بدانید چه زمانی معامله نکنید.

نکات تجارت احساسات خود را کنترل کنید
5. به دموها برگردید

سال جدید، من جدید، استراتژی معاملاتی جدید. اینطور نیست؟

اگر به تازگی یک اصلاح کامل در طرح معاملاتی خود انجام داده اید، از بازگشت به اصول اولیه و آزمایش آن در یک حساب آزمایشی نترسید.

آنها رایگان هستند، تمرین بسیار خوبی هستند و برای اطمینان از اینکه از عواقب عظیم یک استراتژی تجاری نادرست جلوگیری می کنید، در کنار شما هستند.

در دام بی حوصلگی نیفتید و برای اعمال استراتژی جدید خود در سرمایه واقعی عجله نکنید.

از دموها برای شناسایی سریع مشکلات، ضعف ها و تصمیمات نادرست بدون ریسک پول واقعی استفاده کنید.

و برای کسانی که در فکر "برداشتن یک گام به عقب" به سمت معاملات آزمایشی غرغر می کنند، تا زمانی که آن را امتحان نکنید، آن را از دست ندهید!

حساب‌های آزمایشی ابزار مفیدی هستند که به شما کمک می‌کنند مشکلات را تشخیص دهید و ایده‌ها را با همان ارزش و فایده‌ای که آزمون‌های برگشتی دارند، بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با 8 راه برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.timothysykes.com/blog/8-ways-become-better-trader/



:: برچسب‌ها: تریدر ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

روانشناسی تجارت

اگر یک معامله گر مبتدی هستید، احتمالاً با کنجکاوی ملایم تا غیرقابل وجود در مورد روانشناسی تجارت روی این مقاله کلیک کرده اید.

اگر متخصص هستید، احتمالاً چشمانتان را می‌چرخانید و به دنبال محتوای «مفیدتر» دیگری برای خواندن هستید، مانند یک ایده تجاری یا پیش‌نمایش NFP این ماه.

اما این جایی است که شما اشتباه می کنید.

کار بر روی روانشناسی معاملاتی شما، اگر نگوییم مهمتر از مطلع ماندن از آخرین به روز رسانی های اساسی و حرکات نمودار است.

زیرا اگر روان خود را آماده و آماده برای مقابله با تمام آنچه بازارها باید به سمت شما بیاورند، نداشته باشید، کل استراتژی معاملاتی شما بر روی یک خانه از کارت ساخته می شود.

و شما، نه بازار، دلیل سقوط آن خواهید بود.

بیشتر بدانید:


پس روانشناسی تجارت چیست؟

روانشناسی تجارت ذهنیتی است که با آن به سرمایه گذاری در بازارهای مالی می پردازیم.

روانشناسی تجارت. چیست؟
چگونه روانشناسی تجارت بر رفتار تأثیر می گذارد

میگن عشق باعث میشه کارهای احمقانه انجام بدی و این کار را می کند.

اما بیشتر احساسات شدید مانند ترس، حرص، غرور و خشم نیز همینطور است. و هیچ چیز بیشتر از پول این احساسات را تحریک نمی کند.

یا به طور خاص تر، ساخت یا از دست دادن مبالغ زیادی از آن در عرض چند دقیقه.

ما همه آنجا بوده ایم.

    ما یک موقعیت را خیلی زود می بندیم زیرا می ترسیم پول بیشتری از دست بدهیم، فقط برای اینکه شاهد چرخش بازار به نفع معامله ای باشیم که به تازگی بسته ایم.
    ما موقعیت را برای مدت طولانی باز می گذاریم زیرا چشم های حریص ما به نشانه های دلار تبدیل می شود، فقط می بینیم که بازارها علیه ما می چرخند و نه تنها سودی را که ساعت ها صرف آن کردیم، بلکه سرمایه اولیه ما را نیز از دست می دهیم.
    ما از تغییر استراتژی معاملاتی خود با وجود شواهد روشنی که نشان می‌دهد کار نمی‌کند، امتناع می‌کنیم، زیرا آنقدر مفتخریم که نمی‌توانیم بپذیریم که تحلیل ما غیرفعال است.
    ما با عصبانیت موقعیت پس از دیگری را برای انتقام ضرر بدون فکر کردن به معاملات یا اتخاذ اقدامات احتیاطی مناسب برای مدیریت ریسک باز می کنیم.

و این تنها چهار مورد از احساسات فوق‌العاده پیچیده‌ای است که در تجارت بازارهای مالی وجود دارد.

با خراش دادن به سطح ترن هوایی احساسی که سرمایه‌گذار FX است، ما قبلاً موفق شده‌ایم 4 تصمیم متفاوت عجولانه و سرنوشت‌ساز را فهرست کنیم که می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر ارزش سهام ما تأثیر بگذارند.

پس چرا معامله گران آنطور که باید این موضوع را جدی نمی گیرند؟

متأسفانه، صنعت تا حد زیادی تمایل دارد که این جنبه حیاتی سفر هر معامله گر را نادیده بگیرد یا نادیده بگیرد. و دلایل زیادی برای این وجود دارد.

برخی آن را به هیجان یا اشتیاق معامله گران نسبت می دهند که مستقیماً وارد بازار شوند. برخی دیگر ادعا می کنند که این اتلاف وقت است زیرا بازارها بدون توجه به احساس ما نسبت به آنها، هر کاری که بخواهند انجام می دهند.

اما اگر از ما بپرسید، این به سهل انگاری سازمانی فاحش در صنعت مربوط می شود که بسیار مخرب تر از آن چیزی است که ما می توانیم تصور کنیم.

ما به معامله‌گران مبتدی می‌گوییم که حساب‌های نمایشی باز کنند تا «استراتژی خود را تمرین کنند»، اما در مواجهه با زیان‌هایشان، حتی ضررهای فرضی، بر اهمیت تأیید و سپس کنترل ذهنیت خود تأکید نمی‌کنند.

ما به معامله‌گران می‌گوییم که روی برنامه‌های تجاری و استراتژی‌های مدیریت ریسک خود کار کنند، اما آنها را برای موارد اجتناب‌ناپذیری که برنامه‌هایشان کار نمی‌کند یا اقدامات مدیریت ریسک‌شان شکست می‌خورد، آماده نمی‌کنیم.

ما به سرمایه گذاران می گوییم که از ابزارهایی که در دسترس آنهاست که شرایط کاهش دهنده بازار را کاهش می دهد، مانند توقف ضرر یا مشاوران خبره، حداکثر استفاده را ببرند. اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را برای محدودیت‌هایی که این ابزارها برای حفاظت از سرمایه و سلامت عقلشان دارند، آماده کنیم.

ما حتی به آنها توصیه می کنیم که مسئولیت را به طور کامل از دستشان بردارند و مدیران پورتفولیو را استخدام کنند تا سرمایه گذاری خود را بدون هیچ احساسی برای آنها انجام دهند، فقط برای اینکه مجبور نباشند در کنترل ذهنیت خود دچار مشکل شوند.

اما ما به ندرت می بینیم که منابع آموزشی تجارت راهنمایی های صادقانه، بدون پوشش قندی و عمیق در مورد چگونگی دستیابی و حفظ روانشناسی تجارت سالم ارائه می دهند.

ما به ندرت در ذهن معامله گران می دانیم که ما ربات نیستیم، و این چیزی نیست که بتوانیم فقط یک بار به آن فکر کنیم - این یک مبارزه مداوم و مهم است.

مهم نیست که چقدر به عنوان معامله گر با تجربه باشیم، باید درک کنیم که برای همیشه باید تلاش کنیم تا خودمان را تحت کنترل داشته باشیم و هر غریزه طبیعی، خود ویرانگر، مبتنی بر احساسات و ضد شهودی را که مغز ما را مجبور به عمل کردن می کند، شکست دهیم.

برای آشنایی با 11 ویژگی که برندگان را از بازنده ها جدا می کند روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.tradingsim.com/day-trading/trading-psychology
پس چه کنیم؟

همانطور که در جامعه به طور کلی اتفاق می‌افتد، سلامت روان کم‌اهمیت می‌شود یا در زیر فرش قرار می‌گیرد.

به خصوص در صنعتی که توسط علاقه مندان به چارت ها و افراد با کیف هایی که ماهی های بزرگ تری برای سرخ کردن دارند، اشغال شده است.

اما این رویکرد ما را به کجا خواهد برد؟

نه به بیان واضح، اما، وقتی صحبت از سلامت روان در زمینه روانشناسی تجاری شما می شود - شما به معنای واقعی کلمه نمی توانید کاری را که باید در ذهنیت خود انجام دهید نادیده بگیرید.

و اگر امیدوار بودید این مقاله پاسخی برای مشکلات شما باشد، متأسفانه، این چیزی نیست که بتوانید در یک مطالعه 4 دقیقه ای یاد بگیرید.

مطمئناً، ما می‌توانیم ابزارهایی برای کمک به شما و راه‌های مختلف کار بر روی آن در اختیار شما قرار دهیم، اما در نهایت، ذهن بسیار پیچیده‌تر از یک مقاله 800 کلمه‌ای است.

بنابراین اگر از خواندن امروز چیزی برداشت می کنید، این است: انجام دهید. . کار کنید.

تحقیقات روانشناختی گسترده‌ای را که نیاز دارید انجام دهید و در ساعات درون‌نگری به کار ببندید.

این را ساده نگیرید چشمان خود را نچرخانید و فکر نکنید که باهوش‌تر یا بهتر از احساساتی هستید که قرار است آن‌ها را احساس کنید، فقط به این دلیل که در حال حاضر آنها را احساس نمی‌کنید.

بله، نگاه کردن به درون و پرداختن به احساسات ناخوشایند خسته کننده و خسته کننده است. اما برای موفقیت شما به عنوان یک معامله گر ضروری است.

در واقع، اگر به ما بستگی داشت، قبل از واریز اولین دلار خود، داشتن یک دوره روانشناسی تجاری کامل را پیش نیاز می‌دانستیم.

تا آنجا که به ما مربوط می شود، همه ما باید طوری عمل کنیم که گویی گواهینامه یک دوره روان تجاری یک سند KYC است که هر کارگزار هنگام افتتاح حساب مورد نیاز است.

زیرا وقتی می گوییم هیچ وقت تقصیر بازار نیست، ما را باور کنید. این تصمیمات ما هستند که ما را می گیرند یا می شکنند.

پس مطمئن شوید که مال شما شما را نشکند.

برای یادگیری استراتژی فارکس موفق کلیک کنید!



:: برچسب‌ها: فارکس ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

روانشناسی تجارت خود را با هم جمع کنید!

کنترل روانشناسی معاملاتی خود کار ساده ای نیست. اما اگر این دستورات روانشناسی تجارت ساده را رعایت کنید، می توان به خوبی انجام داد.

اما اگر به دنبال جلوگیری از ضررهای قابل توجه هستید، این یک ضرورت است.

ما قبلاً همه دلایلی را که چرا باید روی روانشناسی معاملاتی خود کار کنید در مقاله قبلی بررسی کردیم و امروز به شما می گوییم که چگونه این کار را انجام دهید.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 5 فرمان روانشناسی تجارت وجود دارد که باید در تمام طول حرفه تجارت خود با آنها زندگی کنید.

بیشتر بدانید:

استراتژی تجارت فارکس بدون ضرر - حقیقت یا افسانه؟
1. شما نباید بدون برنامه تجاری معامله کنید

داشتن یک برنامه معاملاتی بخش مهمی از یک معامله گر موفق است. و نه، این مانند داشتن یک استراتژی معاملاتی نیست.

در حالی که یک استراتژی معاملاتی تعیین می‌کند که چه زمانی وارد معامله یا خروج از یک ابزار مالی خاص می‌شوید، یک طرح معاملاتی با چیزهای گسترده‌تری سروکار دارد، مانند:
- ساعاتی که طی آن معامله می کنید
- اندازه موقعیت شما
- مقدار سهامی که به خود اجازه می دهید ریسک کنید
- اقدامات اضطراری برای زمانی که شرایط نامطلوب بازار وجود دارد

داشتن این جنبه های حیاتی از پیش تعیین شده به این معنی است که شما مواردی را که در آن احساسات شما می توانند تحت تأثیر قرار گیرند را به حداقل برسانید.

بازارها دائماً در حال تغییر هستند و مهم نیست که چقدر دوست داریم فکر کنیم که می توانیم آنها را پیش بینی کنیم، قطعاً همه چیز بر خلاف ما خواهد بود.

بنابراین، مطمئن شوید که یک برنامه معاملاتی واضح نوشته شده است. سناریویی که چندین سناریو بازار را در نظر می گیرد و حاوی قوانینی است که نمی توانید از آنها دور شوید.

به این ترتیب، هنگامی که اوضاع به هم می‌ریزد، می‌توانید به برنامه خود رجوع کنید تا شما را در میان سر و صدا راهنمایی کند و واکنش‌های احساسی‌تان را از قدرت تخریب سرمایه‌تان دور کنید.

روانشناسی تجارت. قبل از داشتن یک طرح معاملاتی شروع نکنید
2. شما باید نفس خود را در خانه رها کنید

زمانی که از یک معامله سود قاتل به دست می آورید، ممکن است سخت باشد که احساس خدای مطلق نداشته باشید.

و این می تواند به همان اندازه سخت باشد که اجازه ندهید یک ضرر قابل توجه روحیه شما را کاملاً در هم بکوبد. یا بدتر از آن، اجازه دهید شما را در چرخه ای از معاملات بیش از حد وحشتناک عصبانی کند.

اما باور کنید یا نه، احساس هر نوع احساسی در هنگام معامله گری تا حدودی یک گناه مرگبار است.

اگر خوشحال هستید، ممکن است بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشید و شروع به ریسک‌های غیرضروری کنید. اگر ناامید هستید، غرور شما ممکن است باعث شود که از رها کردن معاملاتی که به وضوح به جهنم می‌روند خودداری کنید.

بنابراین، اگر می خواهید یک معامله گر موفق باشید، باید یاد بگیرید که نفس خود را از عملکرد خود به عنوان یک معامله گر جدا کنید. چون به شما مربوط نیست

بازارها اهمیتی نمی دهند که شما کی هستید و مطمئناً آنجا نیستند که به شما توهین کنند.

بنابراین، برای محافظت از سرمایه خود، باید یاد بگیرید که هیچ چیز را احساس نکنید.

تمرکز حواس را هر روز تمرین کنید و یاد بگیرید که با یک ذهنیت تحلیلی به استراتژی خود نزدیک شوید که هر استراتژی ضعیف یا چرخش غیرمنتظره رویدادها را به عنوان یک لحظه آموزشی در نظر می گیرد.

روزانه به خود یادآوری کنید که تجارت یک تلاش آزمون و خطا است که حتی افراد داغ وال استریت هنوز در تلاش برای کشف آن هستند. و از طریق این ذهنیت، رستگاری خواهید یافت!
3. شما باید آن را نمایش دهید

اکنون که تقریباً در نیمه راه لیست دستورات روانشناسی تجارت خود هستیم. اجازه دهید آن را کمی افزایش دهیم!

حساب‌های آزمایشی راهی فوق‌العاده برای تکمیل دو مرحله اولی است که در مورد آن صحبت کردیم.

چه راهی بهتر از اجرای آن در شرایط واقعی بازار، بدون هیچ ریسکی، برای آزمایش طرح معاملاتی خود؟

و چه روشی بهتر از شبیه سازی از قبل برای کنترل ضررها؟

دموها به شما این فرصت را می دهند که مشکلات مربوط به برنامه معاملاتی خود را زود تشخیص دهید و ذهنیت تحلیلی را که در قسمت قبل در مورد آن صحبت کردیم کامل کنید.

آنها واقعاً بزرگترین نعمت صنعت FX هستند. و با این حال، آنها به طرز کفرآمیزی کم استفاده می شوند.

پس بیایید یک بار دیگر برای افرادی که در سکوهای پشتی هستند بگوییم - از نسخه‌های نمایشی خود استفاده کنید.

آنها رایگان هستند، آنها بسیار ارزشمند هستند، و بلیط درجه یک شما برای ارتقاء وضعیت روانشناسی تجاری شما هستند.

4. باید از EA استفاده کنید

مشاوران متخصص ابزارهای MT4 فوق العاده مفیدی هستند که به شما در تجزیه و تحلیل بازارها با استفاده از الگوریتم های پیچیده کمک می کنند.

آنها حجم عظیمی از داده ها را در چند ثانیه غربال می کنند و یا از شما می خواهند که بر اساس پارامترهایی که تنظیم کرده اید اقدام کنید، یا بسته به نوع EA که استفاده می کنید، اقدام مناسب را به طور خودکار انجام دهید.

این روبات‌ها غیر حساس، کاملاً متکی به داده‌ها و فرشتگان بی‌معنی هستند.

آنها یک راه فوق العاده برای حذف کامل احساسات از معامله هستند و اطمینان حاصل می کنند که از یک منبع صرفاً متمرکز بر داده ها مشاوره می گیرید که سرمایه گذاری احساساتی در بازار ندارد.

آنها به ویژه برای تصمیم گیری های ورود/خروج به بازار که گاهی اوقات هنگام سرمایه گذاری بیش از حد احساسی دشوار است، عالی هستند.

هنگامی که آنها با یک برنامه معاملاتی قوی استفاده می شوند، ظرفیت ذهنی زیادی را که قبلاً تحت فشار استرس قرار گرفته بود، آزاد می کنند، و به شما این امکان را می دهد که فضای اصلی سالم تر و روانشناسی تجاری انعطاف پذیرتری داشته باشید.

اما مراقب باشید. مانند اکثر کامپیوترها، آنها مستعد مشکلات فنی و برنامه نویسی بد هستند. بنابراین مطمئن شوید که عاقلانه ی خود را انتخاب کرده اید و قبل از شروع به کار آنها را به طور گسترده در یک نسخه آزمایشی آزمایش کنید.
5. باید مرخصی بگیرید

آنها می گویند یک قابلمه تماشا هرگز نمی جوشد و حق با آنهاست.

مهم نیست چقدر به صفحه نمایش خود خیره می شوید و بازارها به نفع شما حرکت می کنند، que sera, sera.

بنابراین به یاد داشته باشید که برای خوابیدن، استراحت، شارژ مجدد و انجام کارهایی علاوه بر وسواس در نمودارها، مرخصی بگیرید.

برنامه معاملاتی شما از نقطه شماره 1 باید به این امر کمک کند، زیرا معمولاً یک بازه زمانی خاص را تعیین می کند که در طی آن قرار است معامله کنید. اما کافی نیست.

مطمئن شوید که در جمع‌های خانوادگی بی‌خیال در بلومبرگ و رویترز پیمایش نمی‌کنید، یا MT4 خود را در بین ست‌ها در باشگاه بررسی نمی‌کنید.

زمانی که در گرداب متغیرهای بی پایان بازار فریب می خورید، یک شیب لغزنده است.

بنابراین تلاش آگاهانه ای برای عقب نشینی انجام دهید، به برنامه معاملاتی و EA های خود اعتماد کنید و دور از میز کار روی سلامت روان خود کار کنید.

زیرا مسلماً این مهمتر از هر یک از نکاتی است که در بالا ذکر کردیم.

روانشناسی تجارت. همیشه مرخصی بگیرید
افکار نهایی

امیدواریم در حال حاضر، فهرستی برای بهبود تجارت خود داشته باشید. با پیروی از این 5 فرمان روانشناسی تجارت.

اما به یاد داشته باشید - اینها اصولی نیستند که شما فقط یک بار به کار ببرید. از این مقاله بیشتر به عنوان یک چک لیست برای پیاده سازی مداوم در طول سفر خود به عنوان یک معامله گر استفاده کنید.

هر چه بیشتر برای پرورش ذهن خود سرمایه گذاری کنید، سود خود را بیشتر می کنید.

برای آشنایی با روانشناسی تجارت روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.investopedia.com/terms/t/trading-psychology.asp



:: برچسب‌ها: ترید ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()